Hlavním iniciátorem a investorem revitalizace oblasti Masarykova nádraží je společnost Masaryk Station Development, kde majoritním vlastníkem je Penta Real Estate s. r. o., která je součástí skupiny Penta. Ta se zaměřuje na revitalizaci brownfieldů a real estate development v segmentech bydlení, kanceláří a maloobchodu.
Správa železnic je státní organizace, jejímž základním posláním je plnit funkci vlastníka a provozovatele celostátních a regionálních drah ve vlastnictví státu. Správa železnic je investorem plánované rekonstrukce kolejiště Masarykova nádraží, výstavby nových nástupišť, bezbariérového přístupu a nového vestibulu ve formě zastřešení nad jednotlivými nástupišti a v neposlední řadě modernizace a výstavby železniční trati z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla a do Kladna.
Národní přepravce České dráhy, a. s., je vlastníkem komplexu budov Masarykova nádraží, zapsané nemovité kulturní památky. České dráhy spolupracují se společností Masaryk Station Retail, s. r. o., nájemcem objektů Masarykova nádraží, který si klade za cíl postupnou revitalizaci historických budov Masarykova nádraží, včetně obměny obchodních jednotek směřující ke zvýšení jejich standardu a kvality nabízených služeb a komfortu cestujících.
Iniciativa GoFlorenc vznikla z podnětu majitelů nemovitostí, nájemníků obchodů a restaurací v ulici Na Poříčí. Jejím cílem je revitalizovat ulici Na Poříčí a vytvořit z ní živou městskou třídu s regulovanou automobilovou dopravou a kvalitním veřejným prostorem. GoFlorenc může společně s projektem revitalizace Masarykova nádraží a jeho okolí přispět k významné proměně této části Prahy 1.
Společnost SUDOP Praha a.s. je projektová kancelář, která se podílí na zpracování projektu revitalizace historických budov Masarykova nádraží. Rekonstrukce klasicistní budovy železniční stanice byla zahájena v roce 2012. Zároveň zajišťují projektovou a inženýrskou činnost modernizace a dostavby železniční stanice a Nové spojení Praha pro Správu železnic.